FireTrucks

Magyarország legnagyobb tűzoltótechnikai adatbázisa

// Csepel D344 P1500

Reptéri tűzoltóautó


Az alváz a D350-es típus felváltására tervezett jármű a Magyar Néphadsereg katonai repülőterén szolgált a 60-as évek közepétől.

A kocsi tervezését 1957-ben kezdték, típusjelzésként a D344-est kapta. A "D" a dízel üzemmódra, a 3-as a gépkocsi teherbírására (3 tonna), a 44 pedig a négykerék-hajtásra (4x4) utalt.

Érdekessége az egyedülálló megoldású elsőkerékhajtás konstrukciója, itt ugyanis nem a mellső tengely tartalmazza a differenciálművet. Az ugyanis az osztóművel egy egységet képvisel, ahonnan két kardántengelyen és kúpkerékáttételeken vezetik előre a hajtást a kerekekhez.
Az alváz Licenszét Kína is megvette.

Felépítmény: FLIM P1500, de létezett TOTAL 1500 típusú felépítménnyel szerelt változat is.
A porágyú és a porpisztolyok együttes működtetésével 40 kg/sec porintenzitás érhető el, ami 38 másodperces működési időt tesz lehetővé.

A szállított oltóanyag mennyiséget és oltási teljesítményüket tekintve rendkívül hatásosak voltak a kezdeti tüzek lokalizálásában. A nagy hátrányuk abból adódott, hogy rendkívüli lassúságuk miatt ritkán találkoztak kezdeti tűzzel.
// Kategória: Reptéri tűzoltóautók
Csepel D344 P1500 reptéri tűzoltóautó

// Műszaki adatok:


Alváz típusa: Csepel D344.05
Motor: Csepel 414 H vízhűtéses dízelmotor
Hengerek száma: 4
Hengerek elrendezése: soros, álló
Hengerűrtartalom: 5.517 cm³
Teljesítmény: 95 LE / 70 KW
Végsebesség: 82 Km/h
Fékrendszer: kétkörös légfék
Szállítható személyek száma: 1+2 fő
Hossza: 6.716 mm
Szélessége: 2.560 mm
Magassága: 2.775 mm
Össztömege: 8.700 kg
Kerékképlet: 4x4
Sebességváltómű: 5+1 fokozatú
Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz

// Tűzoltástechnikai adatok:


Oltópor:
Portöltet: 2 x 750 kg
Portartály: 2 db 790 literes hegesztett acélból készült, 14 bar üzemi nyomású tartály
Hajtógáz: CO2
Hajtógázpalackok: 2 x 6 db 14 literes acélpalack (palackonként 7 kg cseppfolyós CO2)
+ 2 db 7 literes vezérlőpalack
Porpisztolyok: 2 db 5 kg/sec teljesítményű porpisztoly
(A megkülönböztetés céljából a kezelőkarok piros és kék színekre voltak festve)
Fedélzeti monitor:
1 db 30 kg/sec teljesítményű porágyú



// Csepel D344 P1500 Fotók:


Taszári reptér egykori szere
Szolnok
Szolnok
Szolnok
Egy felújított Csepel D344-es műszerfala

// Cimkék:


csepel honvédség taszár

További tűzoltó gépjárművek:


// Hozzászólás írása

Ha szeretnél hozzászólni ehhez a szerhez, jelentkezz be,
vagy regisztrálj az oldalra, ha még nem tetted meg.

// Belépés:




// csatlakozz hozzánk!
// elfelejtett jelszó


Lap tetejére